O czym pisać na blogu? Pomysły na posty
Chciałabym zapytać Cię dzisiaj, kto jest odbiorcą Twojego bloga?
Być może o tym nie wiesz, ale od tego, kto jest Twoim czytelnikiem zależy tematyka, o której warto pisać. Tematyka ta jest jednak znacznie szersza, niż może Ci się w tej chwili wydawać.
Poznając wnikliwie swojego odbiorcę, odkryjesz, że masz mu do zaoferowania coś więcej, niż oferowałeś do tej pory. Zakres tematyczny Twojego bloga (osobistego, a w przyszłości może firmowego) poszerzy się.
Dzięki temu wpisowi przyjdą ci do głowy nowe pomysły na posty na twój blog.
Wszystko, co przyjdzie ci do głowy warto zapisać, by móc korzystać z tego później. Zależy mi na tym, byś potrafił wykorzystać informacje w sposób odpowiedni właśnie dla twojego bloga.
Chciałabym, byś w wolnej chwili zapisał na kartce lub utworzył plik, w którym określisz typ osoby, do której skierowany jest Twój blog. Określ jego:
przedział wiekowy
wykształcenie
zainteresowania
jeśli jesteś osobą młodą – określ subkulturę, do której może przynależeć Twój czytelnik
napisz, jakie strony internetowe może odwiedzać,
jakie miejsca być może lubi odwiedzać
co czyta
jaki sport uprawia
jakie ubrania lubi nosić
jakie wartości są dla niego ważne
Wypisz wszystko, co może określać Twojego czytelnika.
Inny portret odbiorcy swoich treści nakreśli autor bloga o książkach, a inny ktoś, kto pisze o modzie, kulinariach lub prowadzi blog lifestylowy. Im więcej szczegółów wypiszesz, tym więcej punktów zgarniasz.
Za chwilę wykonasz krok drugi – ten najważniejszy. Dzięki niemu przyjdzie ci do głowy mnóstwo nowych, nietuzinkowych tematów, które mogą znaleźć się na Twoim blogu.
Wspomnę tylko krótko, że pod tym linkiem:
już pojawił się kurs przeznaczony dla blogerów, którzy chcieliby jak najskuteczniej współpracować z firmami i tym samym zacząć zarabiać na swoim blogu lub zarabiać na nim coraz więcej. Dowiesz się z niego co zrobić, by przedsiębiorcy nie mieli wątpliwości, że za polecanie ich produktów i usług trzeba płacić właśnie tobie.
Wróćmy jednak do tematu. Jak znaleźć ekstra tematy na twój blog – takie tematy, które zatrzymają przy tobie odbiorców. Przed chwilą określiłeś bardzo dokładnie kim jest twój czytelnik.
Pora na krok drugi. Spójrz na listę, którą stworzyłeś. Na chwilę zapomnij o swoim blogu i to, co Ci zaproponuję, potraktuj po prostu jako ćwiczenie.
Do każdej z uzyskanych o Twoim odbiorcy informacji dopisz jeden temat, który potencjalnie mógłby zainteresować taką osobę. Nie myśl w tej chwili o tym, czy taki temat pasuje do modelu Twojego bloga. Po prostu wysil fantazję, zrób sam ze sobą burzę mózgów i wszystko zapisz.
Jeśli na przykład osoby odwiedzające twój blog to kobiety lubiące literaturę, elokwentne i chętnie dyskutujące, być może zainteresuje je dodatkowo: praca nad dykcją i emisją głosu, baza blogów prowadzonych przez najpoczytniejszych autorów albo spis antykwariatów internetowych.
Jeśli twoje czytelniczki to dziewczyny zainteresowane modą i własną garderobą, zainteresować mogą je oczywiście ciekawe stylizacje, ale też spis kilku nietuzinkowych ale mało jeszcze znanych projektantek z całego świata.
Jak najbardziej poszerz zakres potencjalnych zainteresowań swoich czytelników nawet, jeśli wydaje ci się w tej chwili, że pewne kwestie nie mają nic wspólnego z Twoim blogiem. Wykonaj to ćwiczenie rzetelnie, odpowiedzi koniecznie zapisz, by móc później dysponować bazą zagadnień. Ja złożyłam osobny notes, w którym dopisuję z czasem kolejne pomysły, gdy tylko przyjdą mi do głowy. Wiem, że nawet jeśli nie wszystkie przydadzą mi się teraz, będę mogła skorzystać z nich w przyszłości, gdy moja perspektywa się poszerzy. Taka burza mózgów przeprowadzona ze samym sobą sprawi, że nasz umysł będzie nastawiony na nowe rozwiązania, będzie przyzwyczajany do tego, by szukać nowych kreatywnych rozwiązań. Od tego już tylko krok do wykazania się odwagą i eksperymentowania z nową tematyką. Nasze umysły lubią podążać utartymi ścieżkami. Jeśli chcemy je rozwijać, jeśli chcemy, by w naszych umysłach wytwarzały się i wzmacniały nowe połączenia neuronalne, które dadzą nam nowe umiejętności, musimy umysł stymulować.
Kiedy wymyślisz bazę nowych, potencjalnie ciekawych tematów, podejmij ryzyko i po prostu pisz nowe posty. Twoi czytelnicy będą zaciekawieni odmianą, a z czasem odkryjesz, że na Twój blog zaglądają nowe osoby. Daj znać, jak sobie z tym poradziłeś. Jeśli natomiast chcesz rozwijać swój blog po to, by na nim zarabiać, zapraszam na moją stronę z kursem.
JEŚLI INTERESUJE CIĘ TEMATYKA BLOGOWANIA, KLIKNIJ I KONIECZNIE DOŁĄCZ DO GRUPY: