Bloguj kreatywnie i… logicznie
Chciałabym zapytać Cię dzisiaj, kto jest odbiorcą Twojego bloga lub fanpagea?
Być może o tym nie wiesz, ale od tego, kto jest Twoim czytelnikiem, zależy tematyka, o której warto pisać. Tematyka ta jest jednak znacznie szersza, niż może Ci się w tej chwili wydawać.
Na marginesie wspomnę tylko, że jeśli chcesz umieć prowadzić ekstra blog, czas dołączyć do nas jednym kliknięciem:
Wróćmy teraz do tematu…
Poznając wnikliwie swojego odbiorcę, odkryjesz, że masz mu do zaoferowania coś więcej, niż oferowałeś do tej pory. Zakres tematyczny Twojego bloga (osobistego, a w przyszłości może firmowego) poszerzy się. By wzbogacić treściowo swój blog, używaj zarówno logiki, jak i kreatywności. Pomogę Ci w tym! Dam Ci do wykonania zadanie, które zaktywizuje obie strony Twojego umysłu – tę odpowiadającą za planowanie, i tę twórczą.
Chciałabym, byś wziął kartkę i długopis lub od razu – jeśli jesteś akurat przed komputerem – utworzył plik, w którym określisz typ osoby, do której skierowany jest Twój blog. Określ na przykład jego:
przedział wiekowy
wykształcenie
zainteresowania
jeśli jesteś osobą młodą – określ subkulturę, do której może przynależeć Twój czytelnik
napisz, jakie strony internetowe może odwiedzać
jakie miejsca być może lubi odwiedzać
co czyta
jaki sport uprawia
jakie ubrania lubi nosić
jakie wartości są dla niego ważne
Wypisz wszystko, co może określać Twojego czytelnika. Inny portret odbiorcy swoich treści nakreśli autor bloga o książkach, a inny ktoś, kto pisze o modzie, kulinariach lub prowadzi blog lifestylowy. Im więcej szczegółów wypiszesz, tym więcej punktów zgarniasz.
Pora na krok drugi. Na chwilę zapomnij o swoim blogu i to, co Ci zaproponuję, potraktuj po prostu jako ćwiczenie.
Do każdej z uzyskanych o Twoim odbiorcy informacji dopisz jeden temat, który potencjalnie mógłby zainteresować taką osobę. Nie myśl w tej chwili o tym, czy taki temat pasuje do modelu Twojego bloga. Po prostu wysil fantazję, zrób sam ze sobą burzę mózgów i wszystko zapisz.
Jeśli na przykład osoby odwiedzające twój blog to kobiety lubiące literaturę, elokwentne i chętnie dyskutujące, być może zainteresuje je dodatkowo: praca nad dykcją i emisją głosu, baza blogów prowadzonych przez najpoczytniejszych autorów albo spis antykwariatów internetowych.
Jeśli twoje czytelniczki to dziewczyny zainteresowane modą i własną garderobą, zainteresować mogą je oczywiście ciekawe stylizacje, ale też spis kilku nietuzinkowych ale mało jeszcze znanych projektantek z całego świata.
Jak najbardziej poszerz zakres potencjalnych zainteresowań swoich czytelników nawet, jeśli wydaje ci się w tej chwili, że pewne kwestie nie mają nic wspólnego z Twoim blogiem. Wykonaj to ćwiczenie rzetelnie, odpowiedzi koniecznie zapisz, by móc później dysponować bazą zagadnień. Ja założyłam osobny notes, w którym dopisuję z czasem kolejne pomysły, gdy tylko przyjdą mi do głowy. Wiem, że nawet jeśli nie wszystkie przydadzą mi się teraz, będę mogła skorzystać z nich w przyszłości, gdy moja perspektywa się poszerzy. Taka burza mózgów przeprowadzona z samym sobą sprawi, że nasz umysł będzie nastawiony na nowe rozwiązania, będzie przyzwyczajany do tego, by szukać nowych kreatywnych rozwiązań. Od tego już tylko krok do wykazania się odwagą i eksperymentowania z nową tematyką. Nasze umysły lubią podążać utartymi ścieżkami. Jeśli chcemy je rozwijać, jeśli chcemy, by w naszych umysłach wytwarzały się i wzmacniały nowe połączenia neuronalne, które dadzą nam nowe umiejętności, musimy umysł stymulować.
Chciałabym, byście podzielili się tutaj w komentarzu lub w mojej grupie na facebooku “BLOGI I FANPAGE – Skuteczna prezentacja w sieci” efektem swojej pracy. Możecie utworzyć post zawierający informacje o swoim czytelniku oraz pomysły na tematy. Zróbcie to po to, by grupa mogła podpowiedzieć wam także inne rozwiązania. Nie zdawajcie się jednak tylko na sugestie innych osób oraz na moje sugestie, gdyż w ten sposób nigdy nie poprawicie własnych umiejętności pisania. Obiecuję przeczytać każdy z tych postów i podpowiedzieć wam tematy, które potencjalnie zainteresują waszych czytelników. Zrobię to jednak tylko wówczas, gdy przyłożycie się do wykonania zadania.
By być z nami, przejdź:
https://www.facebook.com/groups/wymownia/
STOP! To nie wszystko, co dla Ciebie mam!
CHCIAŁBYŚ WSPÓŁPRACOWAĆ Z FIRMAMI I ZARABIAĆ DZIĘKI PROWADZENIU BLOGA?
Jeśli jesteś zainteresowany tym, w jaki sposób wypaść dobrze w oczach przedstawicieli firm, zebrałam na ten temat szereg informacji. Podpowiadam między innymi:
– Jakimi kryteriami kierują się przedsiębiorcy wybierając blogi i blogerów, z którymi zamierzają podjąć współpracę.
– Czym jest grupa docelowa danego przedsiębiorcy i dlaczego jako bloger powinieneś się z nią liczyć.
– Jakie treści bloga przyciągają uwagę reklamodawców i jak je wyeksponować.
– W jaki sposób stworzyć ofertę dla firm.
Wszystko to i jeszcze więcej znajdziesz w moim kursie dostępnym bezpośrednio na mojej stronie internetowej lub w wielu księgarniach internetowych:
https://kursyonline.wymownia.pl/kursy/blogowanie/jak-zarabiac-na-blogu-praktyczny-kurs-dla-blogerow/